تبلیغات
تبادل لینک - بازاریابی اینترنتی

تبادل لینک

لینک مجاز خود را ارسال نمائید

درباره وبلاگ

دوشنبه 16 بهمن 1391

بازاریابی اینترنتی

نویسنده:   طبقه بندی: درباره وب و ابزار وب، 

صدها موسسه دیگر نیز هست که بازارهای محلی را هدف گرفته‌اند: مثل شرکت اسکوپ در نیویورک سیتی، اسکوپ کوپ در ویرجیانا، سیوی لایک می‌در جورجیا، گت گروبی در جنوب، دیلز فر دیدز در واشنگتن، وراز در سیاتل و اسنگ اند سیو در فونیکس. اینها تنها یک مشتی از خروار بود. با توجه به اینکه این سایت‌ها از تعداد مشتریانی که برای فروشگاه‌ها جور می‌کنند درآمدشان را کسب می‌کنند، اکثرشان حالا در حال برنامه‌ریزی هستند برای گسترش کسب‌و‌کارشان به سطح ایالتی یا حتی ملی. هرچه که این رونق پیشنهادهای کوپنی بیشتر شود، در سال‌های آخر شاهد ظهور شرکت‌های ضعیف‌تری خواهیم بود. آنقدر شمار این پیشنهادهای روزانه زیاد شده است که حالا برخی سایت‌ها شروع کرده‌اند به سرجمع کردن این بنگاه‌ها، هیپیت کوپن، یا دیل رادار، از جمله این سایت‌های جدید هستند. سایت‌های دیگری هم هستند که به کسب‌و‌کارها کمک می‌کنند بخش پیشنهادهای کوپنی برای خودشان به راه بیندازند – مثل آدیلیتی، وانتسا و پونکل.
در کل برخی سایت‌ها در سال‌های اخیر رشد خیره‌کننده‌ای داشته‌اند، با وجودی که مخارج مصرف‌کنندگان به علت رکود پایین آمده و بازار تبلیغات نیز وضع خوبی ندارد. هیت وایز برآورد کرده است که میان آگوست 2009 تا آگوست 2010 ترافیک سایت‌های فروش کوپنی 610 درصد رشد داشته است. البته دستیابی به سنجه‌های فروش کمی دشوارتر است، چون شرکت‌ها خصوصی هستند، اما برآوردها حکایت از درآمد 500 میلیونی گروپن و 200 میلیون دلاری لیوینگ سوسیال دارد (البته این دو رقم را باید خیلی با احتیاط به کار برد.) اگر رقبای کوچک‌تر را هم بیفزاییم، درآمد کلی این بخش به 750 میلیون دلار می‌رسد. انتظار می‌رود که این رقم در سال 2011 به یك میلیارد دلار برسد.
در واقع این سیستم پیشنهاد کوپنی تکرار پدیده‌ای خیلی قدیمی است: کوپن‌های ساده قدمت‌شان به قرن نوزدهم می‌رسد (تازه اگر خیلی با احتیاط بگوییم). این پیش می‌آید که در آینده باید انتظار چه چیز را داشت. آیا گروپن و لیوینگ سوسیال تمام رقبا را تار و مار کرده و همه فعالیت این بخش را به انحصار خودشان درمی‌آورند؟ آیا دوجین رقیب جدید نیز به مجموعه اضافه می‌شود؟ آیا رقابت نفسگیر میان دو شرکت اصلی و همین طور رقبای کوچک‌تر سرانجام حاشیه سود را ناچیز کرده و برخی شرکت‌ها مجبور به خروج از صنعت می‌شوند؟ آیا نوع جدیدی از تبلیغات مثلا توسط گوگل یا فیس بوک از راه می‌رسد که تمام این فعالیت‌های کنونی را از رده خارج می‌کند؟
هیچ کدام را پیشاپیش نمی‌دانیم، اما تحلیلگران معتقدند که شاهد رشد گسترده پیشنهادهای تخفیف دار، بر پایه مناطق یا شبکه‌های اجتماعی خواهیم بود. بنابراین بهتر است که این کوپن‌های گروهی را بیشتر نوعی روش تبلیغات فرض کنید، تا محصولی که چند شرکت معدود ارائه‌اش می‌کنند.
مثلا سایت‌های «فروش آنی» را در نظر بگیرید که شباهت زیادی به این سایت‌های کوپنی دارند. این شرکت‌ها برای مشتریانشان نه بسته به محل، بلکه بسته به نوع کالایی که مایل به خریدش هستند ایمیل می‌فرستند. بسیاری تمرکزشان روی کالاهای مصرفی است و مشتریان اهل مد و ثروتمند را به بنگاه‌ها معرفی می‌کنند. سایت گیلت گروپ که در سال 2007 تاسیس شد، در سال‌های اوج اینترنت غوغایی به پا کرده بود - این سایت برای مشتریانش پیشنهاد خرید کیف، کفش و لباس با آخرین مدهای طراحی و آن هم با تخفیف‌های باورنکردنی ارسال می‌کرد. زولیلی سایت مورد علاقه والدین است، زیرا کالاهای خانه ارزان می‌فروشد. مسافران و جهانگردان به «وان کنیگ لین» علاقه دارند به خاطر محصولات خوبی که ارائه می‌کند. بسیاری از سایت‌های مشابه هم در مرحله راه‌اندازی هستند.تحلیلگران همچنین بر این باورند که سایت‌های تخفیف‌دهی کوپنی و اجتماعی در آینده خیلی پیچیده‌تر از این خواهند شد. یکی از پیامدهای این پیچیدگی این است که آنها اطلاعات بیشتری از کدپستی از شما خواهند خواست. (بدیهی است که هرچه شرکتی تبلیغاتی بیشتر شما را بشناسد، ارزشتان برای او و مشتریانش بیشتر می‌شود.) برخی سایت‌ها ممکن است از شغل، دستمزد و تفریحات شما نیز سوال کنند – حتی رستوران‌هایی که دوست دارید، محله محبوب تان و غیره. به این ترتیب پیشنهادهایی که می‌فرستند بیشتر مناسب حال شما است.
در نهایت، انتظار می‌رود که بنگاه‌های بزرگ‌تری به این بازی وارد شوند، زیرا فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های اجتماعی شروع کرده‌اند به ارسال پیشنهادهای تخفیف ویژه برای مشتریانشان. برای مثال در ماه نوامبر فیس بوک کارکرد جدیدی برای خود اعلام کرد که به‌وضوح از عملکرد گروپن ملهم شده است.
به نظر می‌رسد همان چیزی که گروپن و لیوینگ سوسیال را اینقدر محبوب ساخته است، موجب افولشان نیز باشد: آنها تصادفی به ایده‌ای برجسته برنخورده‌اند. آنها به ایده‌ای ارزشمند، ماندگار و انتقال‌پذیر برخورده‌اند که ممکن است مدلی شود برای تبلیغات در آینده. از این پس منتظر باشید که پیشنهادهای روزانه ایمیل شما را بمباران کنند.



لینک ویژه

صفحات جانبی

آمار - آرشیو وبلاگ

  • "archive - آرشیو"
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :